Donaties en giften

Je kunt Da Capo een gift geven. Dat kan eenmalig, periodiek, of jaarlijks. Stichting Da Capo is een ANBI statushouder en zijn giften aftrekbaar van de belasting.

Sponsoractiviteiten

Je kunt een sponsoractiviteit opzetten. Dat is ook leuk voor scholen en verenigingen die een goed doel willen ondersteunen.

Via middelen

Da Capo kan altijd spullen gebruiken als computers, naaimachines, gereedschap, meubels, fietsen etc.

Als vrijwilliger

Zie onder vrijwilligerswerk of bekijk direct onze vacatures.

Vacatures

Da Capo ondersteunt Apeldoorns (migranten)vrouwen die geheel of gedeeltelijk buiten de samenleving staan of dreigen te raken. Dit doet zij vanuit de visie dat iedereen een volwaardige plek in de samenleving verdient. Door het aanbieden van activiteiten verbeteren vaardigheden en competenties en worden talenten en interesses ontdekt of opnieuw aangesproken.

Da Capo zorgt ervoor dat (migranten)vrouwen (weer) gaan deelnemen in de samenleving, bijvoorbeeld door vrijwilligerswerk, sport, een hobby , studie of aan de slag te gaan bij een werkgever.

Da Capo maakt zich hard voor die vrouwen die toe zijn aan een nieuwe invulling van hun leven; door leren en werken meedoen in de maatschappij.

Da Capo biedt scholing, vormingsactiviteiten en mogelijkheden om werkervaring op te doen.

onze activiteiten

Da Capo is een stichting die onder 1 dak verscheidene activiteiten biedt aan migrantenvrouwen en vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Da Capo ondersteunt deze groep vrouwen met als doelstelling (weer) actief deel te nemen aan de maatschappij en Da Capo begeleidt hen naar vrijwilligerswerk, een studie, een sport of hobby of betaald werk.

Naast de eigen leerwerkplekken binnen Da Capo, wil zij ook een bemiddelende rol spelen bij het zoeken naar taalstages of vrijwilligerswerk bij bedrijven en organisaties.

Als u iemand kent vanuit uw eigen organisatie (of uw omgeving) kunt u vrouwen aanmelden of hen aansporen dat zelf te doen. Misschien is iemand met een taalmaatje toe aan een volgende stap en zou zij graag klassikaal les krijgen en andere mensen ontmoeten. Of wellicht wil iemand wel doorstromen naar de Entree opleiding van het ROC maar zijn rekenen en taal nog onder de maat en kan zij daar wel hulp bij gebruiken. Misschien is het Nederlands van uw buurvrouw of cliënt wel voldoende, maar wil zij graag nieuwe mensen leren kennen en niet thuiszitten zonder vaste activiteiten maar aan het werk gaan.

Bij Da Capo leren de deelnemende vrouwen ook Nederlands in de praktijk. Door gewoon met elkaar in het Nederlands te communiceren. En samen met elkaar bezig te zijn in het atelier waar zij leren naaien en van gebruikte materialen weer leuke en hippe spullen te maken.

Da Capo is laagdrempelig en voor iedereen toegankelijk. Als cursist betaal je zelf een kleine bijdrage voor de lessen.
Daarbij is koffie en thee inbegrepen.

Wij ontvangen ook regelrecht strippenkaarten. Daarmee kun je dus ook je lesgeld betalen.

Je kunt in overleg met Da Capo kiezen welke cursussen je wilt doen. Zie het rooster voor de cursussen die we geven.

Zie in het schema hieronder de prijzen per maand voor de lessen.

Cursus Uren per week Prijs per maand Regelrecht Strippen
Niveaugroepen (2,3,4) 2 € 8,00 4
Niveaugroep 1 4
Grammatica (1,2,3,4) 2 € 8,00 4
Lezen en spreken 2 € 8,00 4
Alfabetisering A B of C 2 € 8,00 4
Wonen in Nederland 1 of 2   € 4,00 2

Uw privacy is voor de Stichting Da Capo erg belangrijk. Daarom handelen wij volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens en gaan wij zorgvuldig om met de door u ingevoerde gegevens.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Via verschillende formulieren op www.stichtingdacapo.nl kunnen bezoekers worden gevraagd hun persoonlijke gegevens in te vullen. Deze gegevens worden gebruikt voor communicatie tussen de Stichting Da Capo en de desbetreffende bezoeker.
Stichting Da Capo zal de door uw ingevoerde gegevens nooit aan derden verstrekken, tenzij wij daartoe wettelijk worden verplicht.

Wel gebruiken wij uw gegevens om u zo goed mogelijk te kunnen helpen en/of om u schriftelijk te informeren over onze activiteiten. Als u hier vragen over heeft, dan kunt u contact opnemen met de afdeling voorlichting: telefoonnummer 06 - 12165718. Als u geen prijs stelt om iets van de Stichting Da Capo te horen of te ontvangen, kunt u dat middels de link onderaan de nieuwsbrief doen. U kunt ons ook bellen of e-mailen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Websites van derden
Deze privacy verklaring is niet van toepassing is op websites van derden die via links op www.stichtingdacapo.nl kunnen worden bezocht. Wij zijn ook niet aansprakelijk voor de privacy, praktijken, of de inhoud van deze websites.

Wijzigingen Privacy verklaring
De Stichting Da Capo behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze Privacy verklaring.

Vragen & opmerkingen
Voor vragen over onze privacy verklaring kunt u contact opnemen met onze afdeling:

Voorlichting
Molenstraat-Centrum 1