Cursusaanbod

Da Capo helpt Apeldoornse (migranten)vrouwen om opnieuw te beginnen in Nederland. In een nieuw land moet je de nieuwe taal leren. Dat is belangrijk om mee te kunnen doen. Soms woon je al lang in Nederland, soms pas kort. Je bent druk geweest met je kinderen, je huishouden of je werk. Je kent misschien nog niet zo veel mensen en je praat weinig Nederlands met anderen. Da Capo helpt jou verder!
Da Capo geeft Nederlandse taallessen in kleine groepen. De lessen worden gegeven door vrijwilligers. Je kunt op elk niveau instromen. Er zijn lessen voor analfabete vrouwen, maar ook voor een hoger niveau

Praten over jezelf: Wat is mijn rol? Wat vind ik leuk? Praten over zaken als gezond eten/leven, vrijwilligerswerk, hulp zoeken, netwerk groter maken.

Wil je graag gaan werken? Maar vind je het moeilijk om vacatures te vinden, een sollicitatiebrief te schrijven en jezelf goed te presenteren? Wil je (meer) werkervaring hebben? Of je Nederlands nog verbeteren?
Fietslessen voor beginners (migranten)vrouwen op 2 locaties in Apeldoorn. Er zijn fietsen in verschillende maten beschikbaar

Locaties

Taallessen op 4 niveaus, voor analfabete vrouwen, beginners en gevorderden
Routebeschrijving

Taallessen voor beginners en gevorderden. Kijk voor actuele informatie op het rooster
Routebeschrijving

Kijk voor de soort lessen en tijden die we bieden op het rooster.

Speciaal voor moeders met jonge kinderen tussen 0 en 4 jaar heeft Da Capo een kinderruimte. Een groot voordeel voor de kinderen is dat ook zij Nederlands horen en de taal ook beter zullen gaan begrijpen en spreken. En de kinderen kunnen alvast wennen aan een schoolse omgeving, als voorbereiding op peuterspeelzaal of kleuterschool (gratis voor deelnemers).