Activiteiten

Da Capo helpt Apeldoornse (migranten)vrouwen om opnieuw te beginnen in Nederland. In een nieuw land moet je de nieuwe taal leren. Dat is belangrijk om mee te kunnen doen. Soms woon je al lang in Nederland, soms pas kort. Je bent druk geweest met je kinderen, je huishouden of je werk. Je kent misschien nog niet zo veel mensen en je praat weinig Nederlands met anderen. Da Capo helpt jou verder! Met taalles, taalstage en leuke activiteiten.
Da Capo geeft Nederlandse les kleine groepen. De lessen worden gegeven door vrijwilligers. Je kunt op elk niveau instromen. Er zijn lessen voor analfabete vrouwen, maar ook voor een hoger niveau.
Da Capo vorming schenkt aandacht aan de persoonlijke ontwikkeling van de vrouwen. In kleine stapjes ontdekken wat je al kunt, wat je nog wil leren en wat je wil doen, nu of in de toekomst.
Het doel van Da Capo is dat (migranten)vrouwen meer gaan deelnemen aan de maatschappij. Wij helpen vrouwen een plek te vinden. Na een korte cursus over vrijwilligerswerk of taalstage, helpen wij ze verder een vrijwilligersplek te vinden.
Speciaal voor moeders met jonge kinderen tussen 0 en 4 jaar heeft Da Capo een kinderruimte. Moeders kunnen naar les of meedoen aan een activiteit en een oppas let op de kinderen. Een groot voordeel voor de kinderen is dat ook zij Nederlands horen en de taal ook beter zullen gaan begrijpen en spreken.

Prijzen

Da Capo is laagdrempelig en voor iedereen toegankelijk. Als cursist betaal je zelf een kleine bijdrage voor de lessen. Daarbij is koffie en thee inbegrepen. Wij ontvangen ook Regelrecht Strippenkaarten. Daarmee kun je het lesgeld betalen. Je kunt in overleg met Da Capo kiezen welke cursussen je wilt doen. Zie het rooster voor de cursussen die we geven.

Cursusaanbod & rooster