Vorming

Da Capo vorming schenkt aandacht aan de persoonlijke ontwikkeling van de vrouwen. In kleine stapjes ontdekken wat je al kunt, wat je nog wil leren en wat je wil doen, nu of in de toekomst. En dat is voor elke deelneemster anders.

Naast de taallessen in de klas, kunnen vrouwen ook deelnemen aan andere cursussen en activiteiten. Nieuwe cursussen van Da Capo zijn "Gezond en actief met Taal" en "Empowerment en arbeidsmarktoriëntatie"

Gezond en actief met Taal is een cursus in samenwerking met de taalschool CLC. Tijdens de cursus ga je praten over gezondheid, gezonde voeding, sport en zaken als de huisarts, tandarts of je verzekering.

"Empowerment en arbeidsmarktoriëntatie" is bedoeld voor vrouwen die graag willen werken. De cursus ondersteunt de vrouwen  in hun persoonlijke ontwikkeling bij de vragen wie ben ik, wat kan ik en wat wil ik? Daarnaast ligt de focus op het schrijven van een CV, een goede motivatiebrief, het oefenen van een sollicitatiegesprek en worden ze wegwijs gemaakt hoe en waar vacatures te zoeken. De insteek is dat de deelnemers op zoek gaan naar vrijwilligerswerk of een leerwerkplek en zodoende makkelijker uit te stromen naar de betaalde arbeidsmarkt.