Atelier

Stichting Da Capo wil de vrouwen graag een leeromgeving bieden waar taal leren en meedoen in de samenleving hand in hand gaan. Dat kan middels leerwerkbedrijven.

Het eerste leerwerkbedrijf van Da Capo is het atelier. Hier leren de deelnemende vrouwen veel (basis)technieken van het naaivak. In ons atelier staan 6 nieuwe naaimachines en een lockmachine. Vrouwen kunnen komen voor naailes en dan een of enkele keren per week deelnemen. Maar zij kunnen ook stage lopen vanuit de Entreeopleiding van het ROC Aventus. In 1 jaar tijd hebben zij dan hun MBO diploma niveau 1. Dat geeft meer kansen op de arbeidsmarkt.

Vrijwilligers helpen de deelneemsters op weg. Zij leren hen de kneepjes van het vak. Aan de hand van opdrachten leren de vrouwen verschillende technieken. Daarna gaan zij aan de slag met productie.

Bij Da Capo toveren we oude en gebruikte materialen om in leuke en trendy spullen. Dat kan bijvoorbeeld van spijkerstof zijn. Afgelopen jaar heeft het atelier een opdracht van de Apenheul gehad. Van de oude kapotte Apenvrije tassen zijn leuke nieuwe items gemaakt die verkocht worden in de souvenirshop; de Da Capo souvenirs.

Duurzame producten
Gebruikte reclame banners gevraagd!

Tassen
In het atelier van Stichting Da Capo kunnen migranten vrouwen het naaivak leren en tegelijkertijd werken aan hun Nederlandse taalontwikkeling. Wij geven uw gebruikte banner graag een tweede leven door er tassen van de te maken en te verkopen ten behoeve van onze stichting.

Make Up Pads
In het naaiatelier wordt gewerkt aan nieuwe duurzame producten. In het atelier werken we met gebruikte materialen of we maken producten die beter zijn voor het milieu dan wegwerpbare producten. Nu zijn de eerste wasbare make-up pads met leuke zakjes en een waszakje in de maak. Die gaan na gebruik mee in de was en je hebt weer nieuwe pads.

14 pads in leuke kleuren + waszakje. €10,00 excl. verzendkosten. Ze kunnen verstuurd worden, dan komen er nog verzendkosten bij natuurlijk.