Da Capo is een stichting die onder 1 dak verscheidene activiteiten biedt aan migrantenvrouwen en vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Da Capo ondersteunt deze groep vrouwen met als doelstelling (weer) actief deel te nemen aan de maatschappij en Da Capo begeleidt hen naar vrijwilligerswerk, een studie, een sport of hobby of betaald werk.

Naast de eigen leerwerkplekken binnen Da Capo, wil zij ook een bemiddelende rol spelen bij het zoeken naar taalstages of vrijwilligerswerk bij bedrijven en organisaties.

Als u iemand kent vanuit uw eigen organisatie (of uw omgeving) kunt u vrouwen aanmelden of hen aansporen dat zelf te doen. Misschien is iemand met een taalmaatje toe aan een volgende stap en zou zij graag klassikaal les krijgen en andere mensen ontmoeten. Of wellicht wil iemand wel doorstromen naar de Entree opleiding van het ROC maar zijn rekenen en taal nog onder de maat en kan zij daar wel hulp bij gebruiken. Misschien is het Nederlands van uw buurvrouw of cliënt wel voldoende, maar wil zij graag nieuwe mensen leren kennen en niet thuiszitten zonder vaste activiteiten maar aan het werk gaan.

Bij Da Capo leren de deelnemende vrouwen ook Nederlands in de praktijk. Door gewoon met elkaar in het Nederlands te communiceren. En samen met elkaar bezig te zijn in het atelier waar zij leren naaien en van gebruikte materialen weer leuke en hippe spullen te maken.

Neem contact op voor meer informatie. Bel met 06 - 12 16 57 18 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.