• Nederlandse les

Wil je beter Nederlands leren spreken, schrijven of lezen? Bij Da Capo kun je Nederlandse les nemen. In kleine groepjes en met een vrijwilliger werk je aan je Nederlands. Je leert spreken met elkaar, luisteren, lezen en schrijven in je eigen tempo.

We proberen de groepjes zoveel mogelijk in te delen naar niveau (zie bij cursussen en roosters)

De Nederlandse lessen die Da Capo biedt zijn er voor iedereen die beter nederlands wil leren. Of je nu beginnend spreker bent, of toewerkt naar het inburgeringsexamen, of  graag het Staatsexamen wilt doen, bij Da Capo kun je jouw niveau verbeteren.

Kijk bij de roosters voor de specifieke cursussen die Da Capo biedt op de verschillende niveaus.

Aanmelden kan op dinsdag en donderdag tussen 9.00 – 11.00 uur.

• Computerles

Kun je nog niet met de computer werken of wil je meer leren over het werken met de computer en internet en e-mail. Da Capo heeft 2 keer per week een inloopspreekuur computerles. Jij hebt zelf een vraag over het werken met de computer. Je wilt bijvoorbeeld leren werken met internet, of internetbankieren. Of je wil graag werken in Word of leren skypen of een e-mail aanmaken en gebruiken.

Loop binnen op maandag en dinsdagmiddag van 12.00 – 14.00 (zie rooster). Vrijwilligers helpen je op weg bij jouw computervraag.

• Werken

Wil je ook graag werken of gezellig met andere mensen samen zijn? Da Capo helpt je bij het vinden van een leuke activiteit. Bij jou in de buurt, of bij Da Capo zelf. Wat vind je leuk? Creatief zijn, koffie drinken, koken, haken en breien? We zoeken de juiste activiteit bij jouw wensen.

Bij Da Capo kun je ook helpen. Als kinderoppas, op kantoor, koffie en thee maken en schoonmaken, meehelpen bij andere lessen (lager niveau).