De cursus gaat over onderwijs in Nederland en je relatie met je puberkind. Als een kind naar de middelbare school gaat verandert er veel. Er is geen juf of meester meer, vaak weet je niet goed welk huiswerk je kind heeft. Hoe blijf je dan in contact met je zoon of dochter en de school en hoe kun je helpen? En ook het gedrag van je kind verandert. Hij krijgt andere vrienden, is vaker weg van huis, krijgt andere interesses. Hoe blijf je goed praten met je kind als deze zaken vernaderen?

Wat ga je doen?

• Veel Nederlands praten en oefenen.
  • Je leert over het Nederlandse onderwijssysteem.
  • Je leert over hoe je contact houdt met school, gesprekken op school en hoe je weet wat het huiswerk is en wat de cijfers van je kind.
  • Je gaat praten over puberproblemen. Wat wordt er anders thuis? Hoe verandert je kind en hoe kun je goed contact houden.

Cursusduur

• 15 lessen (gratis)

• Cursus duurt ongeveer 3 maanden
  • Er start een nieuwe cursus op maandag 25 oktober 2021

Tijden: maandag en vrijdag van 9.00 - 11.30

Locatie: Don Bosco, Sluisoordlaan 200. Kaart

Aanmelden bij Da Capo, je kunt ons bellen/ appen of klik op aanmelden!

Aanmelden

Praten over jezelf: Wat is mijn rol? Wat vind ik leuk? Wat vind ik niet leuk of moeilijk? Wat doe ik graag? Wat kan ik goed? Wie zie ik vaak? Wie helpt mij?
Praten over zaken als gezond eten/leven, vrijwilligerswerk, hulp zoeken, netwerk groter maken.

Wat ga je doen?

Veel Nederlands praten en oefenen.
Korte gesprekken oefenen zoals afspraken maken.
veel nieuwe woorden leren.
leren over buurthuizen en vrijwilligerswerk in Apeldoorn.
mooi lesmateriaal voor elke deelnemer.
samen zoeken naar een leuke activiteit/ vrijwilligerswerk of nog meer taalles.

Cursusduur: 20 lessen (gratis)
Deze cursus duurt ongeveer 3 maanden
Er start een nieuwe cursus op maandag 20 maart 2023.
De lessen zijn maandag en vrijdag van 9.00 - 11.30

Magistratenveld 613 Kaart

Aanmelden bij Da Capo, je kunt ons bellen/ appen of klik op aanmelden!

Aanmelden!

Sportles voor migrantenvrouwen. Het is een combinatie van gym en yoga.

De sportles voor migrantenvrouwen is vorige week gestart. We zoeken nog meer vrouwen die graag willen komen sporten. Het is een les alleen voor vrouwen.
Een combinatie van yoga en gym. Dus wil je fit worden en sterker worden? Meld je dan aan. De les vindt plaats in Tot2021, Molenstraat-Centrum 1 in (het centrum) van Apeldoorn.

Wanneer?
Elke donderdag
Hoe laat? Van 9.30 - 10.45
Je kunt komen vanaf 9:15

Kosten?
€10,00 per maand. Vooraf betalen.
Waar? Stichting Da Capo, Lokaal BG10
Molenstraat-centrum 1 | Apeldoorn

Wat heb je nodig?
Sportkleding (legging, joggingbroek, t-shirt, sportschoenen), handdoek, matje, flesje water.

Meer informatie? bel ons gerust 06-12165718, klik op aanmelden of kom langs op Molenstraat centrum 1

Aanmelden

Kun je nog niet met de computer werken of wil je meer leren over de computer? Voor migrantenvrouwen heeft Da Capo 2 keer per week inloopspreekuur computerles.

Daar kun je met al je vragen over het gebruik van de computer of tablet terecht. Wil je leren e-mailen? Wil je informatie kunnen opzoeken? Wil je internetbankieren? Of wil je Word of Excel beter leren? Het kan allemaal. Je krijgt informatie op maat.

Voor mensen zonder kennis van de computer werken we met het programma Klik & Tik (met dank aan het taalhuis voor de ondersteuning).

Cursus Empowerment en arbeidsmarkt oriëntatie. Werken in de horeca, schoonmaak of thuiszorg!

Wil je graag gaan werken? Maar vind je het moeilijk om vacatures te vinden, een sollicitatiebrief te schrijven en jezelf goed te presenteren? Wil je (meer) werkervaring hebben? En wil je je Nederlands nog verbeteren, en met name vaktaal en vocabulaire die je nodig hebt voor het solliciteren en op de werkvloer.

Dan is de cursus arbeidsmarkt iets voor jou! Je hebt 1x per week les: 1x een coaching sessie. En je zoekt tijdens de cursus een plek waar je vrijwilligerswerk gaat doen of je gaat al solliciteren.

Tijdens de cursus van 3 maanden ga je eerst jezelf goed leren kennen. Wat kan ik? Wat heb ik gedaan? Wat zijn mijn interesses en vaardigheden? Wat wil ik graag beter kunnen? Wie kan mij helpen? Wat is mijn netwerk? Wat voor werk kan ik gaan doen? Hoe gaan mensen met elkaar om op het werk? Is werken in Nederland anders dan in mijn eigen land? En je oefent natuurlijk Nederlands.

Wanneer?
Start april 2023. 1x per week les.

Kosten?

Waar? Stichting Da Capo, Eksterweg 71

Meer informatie? bel of app ons gerust 06-12 16 57 18.

Aanmelden!

Rooster

Kijk voor de soort lessen en tijden die we bieden op het rooster.

Speciaal voor moeders met jonge kinderen tussen 0 en 4 jaar heeft Da Capo een kinderruimte. Een groot voordeel voor de kinderen is dat ook zij Nederlands horen en de taal ook beter zullen gaan begrijpen en spreken. En de kinderen kunnen alvast wennen aan een schoolse omgeving, als voorbereiding op peuterspeelzaal of kleuterschool (gratis voor deelnemers).